بیوگرافی Andrew Lincoln (اندرو لینکلن)

الکسا

 

Andrew Lincoln یا Andrew James Clutterbuck متولد 14 سپتامبر 1973 بازیگر آمریکایی که به خاطر نقش Egg در برنامه تلویزیونی This Life از شبکه ی BBC ، Simon در طنز تلویزیونی Teachers از شبکه ی Channel 4 و نقش Rick Grimes در سریال The Walking Dead از شبکه ی AMC معروف شده.

اندرو در لندن به دنیا آمد . مادرش یک پرستار اهل آفریقای جنوبی است و پدرش یک مهندس عمران انگلیسی.

او در شهر Hull بزرگ شد و در ده سالگی به Bath نقل مکان کردند. بعد از ترک کردن مدرسه ی Beechen Cliff اندرو به مدرسه ی هنر های نمایشی Royal Academy of Dramatic Art ( RADA ) پیوست و نام خانوادگی اش را از Clutterbuck به Lincoln تغییر داد.

برادر کوچکترش Richard Clutterbuck رئیس مدرسه ی Bristol Free School است.

لینکلن اولین باردر سال 1994 دریک قسمت از طنز تلویزیونی Drop the Dead Donkey از شبکه ی Channel 4 ( قسمت Births and Deaths ) بازی کرد. اولین نقش اصلی او Edgar “Egg” Cook در سریال درامای بسیار موفق This Life از شبکه ی BBC بود. او در سال 2001 بازی در نقش Simon Casey در سریال Teachers از شبکه ی Channel 4 را شروع کرد و در سریال Afterlife در نقش استاد دانشگاه و روانپزشک به نام Robert Bridge بازی کرد.

برادر اندرو یک معلم است و او برای درک بهتر نقشش در سریال Teachers چند هفته با او به مدرسه رفت!

لینکلن در فیلم های بسیاری از جمله Human Traffic و Love Actually نقش داشته. او همچنین دو قسمت از فصل سوم سریال Teachers را کارگردانی کرده است.

در سال 2004 لینکلن در مجله ی Empire Magazine برای جایزه ی بهترین بازیگر تازه وارد برای نقش Mark در فیلم Love Actually نامزد شد.
او در سریال Strike Back از شبکه ی Sky One همراه با Richard Armitage نقش داشته و همچنین در کنار Vanessa Paradis در Heartbreaker (فیلمی از Pascal Chaumeil ) بازی کرده .

در April سال 2010 لینکلن برای نقش Rick Grimes در سریال The Walking Dead انتخاب شد.

در 10 June سال 2006 اندرو با Gael Anderson ( دختر Ian Anderson نوازنده ) ازدواج کرد. در مراسم عروسی Apple Martin دختر Gwyneth Paltrow و Chris Martin ساقدوش بود.

اندرو یکی از حامیان موسسه ی خیریه Shelter برای بی خانمان ها است.

اندرو یک پسر به نام Arthur و یک دختر به نام Matilda دارد.

 



آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

    baran می‌گه:
    این نظر در تاریخ 1395/5/12/2 و 19:22 دقیقه ارسال شده.

    asheghetaaaaaaaaaaaaam

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: